خدمات علمی برگ

خدمات علمی برگ

ارائه دهنده خدمات علمی به عموم دانش پژوهان و دانش آموختگان
خدمات علمی برگ

خدمات علمی برگ

ارائه دهنده خدمات علمی به عموم دانش پژوهان و دانش آموختگان

چگونه یک درخواست پذیرش به انگلیسی بنویسیم؟


پیش از هر چیز باید به یاد داشته باشیم که درخواستنامه های دانشگاهی در گروه مکاتبات رسمی دسته بندی می شوند. بنابراین، در استفاده از کلمات و جمله بندی های آن می بایست بسیار دقت کنیم.

نکته ی قابل توجه دیگر این که بر اساس تحقیقات دانشگاهی در آمریکا، یک مسئول پذیرش یا ثبت نام حداکثر زمانی را که به خواندن نامه و رزومه ی شما می دهد ۲۰ ثانیه است (حداکثر ۲۰ ثانیه). بر این اساس، درخواستنامه ادامه ی تحصیل می بایست تا حد امکان مختصر، مفید و سرشار از کلمات کلیدی باشد. منظور از کلمات کلیدی، لغاتی هستند که به رشته تحصیلی مورد نظر مربوط هستند و در بیشتر مواقع از سوی خواننده ی نامه مورد توجه قرار می گیرند.

نامه ی زیر، درخواست ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی به یک دانشگاه خارجی است. جزئیات و شرح هر بخش در انتهای نامه ی ذکر شده است.

1. Mohammad J. Mohammadian

2. NNN University Registrar,

3. Dear Mr. Akymoto,

4. It is with great enthusiasm that I submit my application letter and my resume to apply for studying English Language at MA level at NNN University. I am a B.A. of English Translation, and I have earned certification in Teaching Training Courses (T.T.C). Having 6 years of experience in teaching conversation courses, also having held different workshops on “how to study abroad?”, I am confident in my ability to become a student of your university.

5. The enclosed resume will highlight my academic achievement. My goal is to develop and maintain a teaching job and make an open, honest, communicative, and supportive classroom, in which each student feels safe, secure, special, and appropriately challenged.

6. I would enjoy the opportunity to have a meeting with you to discuss how my requirements and experience will enable me to become a qualified applicant. Thank you for your time and consideration.

7. Sincerely Yours,

Mohammad J. Mohammadian

1. در قسمت بالای نامه، سمت راست، نام نویسنده ی نامه ذکر می گردد. در برخی از نامه ها توصیه می شود آدرس فرد هم ذکر گردد.

۲. در این قسمت نام دانشگاه یا کالج مورد نظر را می نویسید. دقت نمایید نام هر موسسه آموزش عالی می بایست دقیقاً مشابه آن چیزی باشد که در سربرگ یا وبسایت آن موسسه درج شده است.

۳. نام خانوادگی شخصی را که قرارست نامه را بخواند (مسئول ثبت نام یا پذیرش) را بنویسید. از هر گونه اشتباه املایی در نام خانوادگی مخاطب پرهیز کنید.

۴. در پاراگراف اول هدف خود را از نوشتن این نامه بیان می کنید، (مثلا: ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی یا هر رشته تحصیلی دلخواه دیگر). پس از آن توضیح مختصر و صادقانه ای از خود، تحصیلات، مهارت ها و سوابق کاری خود می دهید. این توضیحات می بایست عاری از هر گونه بزرگ نمایی و اغراق باشد چرا که هدف اصلی از این نامه درخواست پذیرش برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه است.

۵. پاراگراف دوم مخصوص شماست. دلایلی را که باعث می شود احساس کنید در تحصیل در رشته مربوطه می توانید موفق شوید، دکر کنید. (مثلاً: هوش بالا، تسلط کامل به زبان انگلیسی، خط خوش، مدیریت بالا، و…)

۶. در پاراگراف آخر به صورت خیلی رسمی از مسئول مربوطه درخواست یک جلسه ی حضوری می نمایید و از وقتی که به خواندن نامه ی شما اختصاص داده اند تشکر می کنید. این مورد برای زمانی است که در کشور محل تحصیل حضور داشته باشید. اگر کار نامه نگاری خود را از ایران انجام می دهید و در ایران ساکن هستید، نیازی به مطرح کردن چنین درخواستی نیست.

۷. نامه را با عباراتی مانند: Truly yours, Faithfully yours به پایان ببرید.

8. اگر می خواهید نمونه نامه ی بالا را در نامه نگاری خودتان به کار ببرید، حتماً شماره هایی را که در آغاز هر پاراگراف درج شده، حذف کنید.

برای برخورداری از خدمات نامه نگاری های دانشگاهی برگ با ما تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان ما برخوردارشوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.